Själen brister dagligen

Det känns som att själen har lämnat kroppen
att då i stort sett bara kroppen vandrar omkring som ett lik
.. för det är så det är, jag går omkring i ett mörker levande död
Jag kan inte förklara, jag kan inte berätta eller ens beskriva
för jag är så jävla inlåst i mig själv att .. Det bara slutar där
Dom senaste 2 åren, så har jag blivit riktigt ordentligt fuckad
& det har blivit värre, det har blivit mycket värre sen dess
jag kan inte göra något heller, för det kommer alltid att vara där
det kommer aldrig att bli bättre, för allting sitter fast ..
& hur jag kan veta det? Ja, sätt dig själv i mina skor så vet du.
Varje dag är en evig kamp i helvetes dalar

Kommentarer
Postat av: Stephie

Hejsan. Jag vill verkligen hjälpa dig för jag förstår hur du känner dig. lämna en kommentar på www.steffa.blogg.se om du bara vill ha nån att prata med, jag lovar jag lyssnar. Kämpa på, efter regn kommer solsken även om de inte ser ut så nu så lovar jag det blir bra när du tagit dig uppför backen. Kram på dig

2009-10-01 @ 21:39:55
URL: http://steffa.blogg.se/
Postat av: maria

Tro det eller ej men jag förstår dig, har själv varit där. Har man inte varit med om djup depression själv så finns det ingen chans att man förstår.

Efter 4 år har det äntligen blivit lite bättre, litet framsteg som ger hopp för en gångs skull.



Vill du prata, tveka inte. okej?

2009-10-02 @ 16:27:11
URL: http://maske.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker inte försöka visa någon sorts empati, för jag tror ingen riktigt förstår hur du känner. Du har fått många snälla kommentarer av folk som bryr sig, och jag hoppas att du förstår att du är viktig för folk oavsett vad du tror.



Tråkigt att behöva läsa allt det här, men jag hoppas helhjärtat att saker och ting blir bättre. Det kommer det bli, så länge du håller hoppet uppe. Tänk att varje gång du går och lägger dig, att hur jävlig din dag än varit, så har du faktiskt tagit dig i genom den. Bara det bevisar att du är stark.



Det förflutna kan man aldrig påverka. Se framåt och gör något åt det du faktiskt kan påverka - framtiden. Steg för steg kommer du på så sätt bygga upp din värld, bit för bit, så att den blir bättre. Bestäm över DIN värld istället för att du låter världen bestämma åt dig. Låt den inte påverka hur du mår...



Take care!

2009-10-05 @ 22:34:49
Postat av: hemligt

MEN OM DU ÄR SÅ JÄVLA DEPRIMERAD SÅ GÅ OCH DRÄNK DIG FÖR FAN. DU LÄR JU INTE HA NÅGOT LIV. GÅ OCH DÖ ELLER NÅT. DU ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGT FUL, FYYYFAN.. HOPPAS NÅGON KNIVHUGGER DIG ELLER NÅGOT. GÖRA DITT FULA ANSIKTE ÄNNU FULARE. FAN DÖ!

2009-10-08 @ 00:40:57
Postat av: Tjej 18 år

Jag vet inte var jag ska börja när jag skriver det här, jag vill inte på något sätt verka smart men för mig är det just sånna som du som är GULD VÄRDA! Du är starkare än otroligt många andra fast du kanske inte tror det - du har för fan orkat kämpa igenom alla dessa år. Jag vill inte säga att jag förstår dig eller visst förstår jag dina ord men det bara den personen som är med om det själv som vet. Det viktigaste är att du ska veta att du aldrig är ensam och det finns många därute som vill hjälpa dig, och jag är en av dem.



Om du vill så skriv i den länkade bloggen. Jag gjorde den bara för det här och jag hoppas du i en kommentar (som inte kommer publiceras) skriver din mail eller vad som helt, någonting där jag kan få kontakt med dig utan att alla andra kan se vad som skrivs.



Jag känner dig inte, jag vet knappt vem du är men jag kommer tänka på dig <3

Det är heller inget jag behöver veta från dig, jag vill bara lära känna dig och visa att jag vill finnas vid din sida!

2009-10-09 @ 22:56:53
URL: http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.blogg.se/
Postat av: linnea

Du som skrivit hemligt... det där var onödigt och patetiskt. Fan sitter du framför skärmen och klankar ner på folk för? Har du ingenting bättre för dig?! Det finns faktiskt folk som mår dåligt, RESPEKTERA DET, du behöver inte få dem att må ännu sämre med dina onödiga kommentarer...

2009-10-17 @ 15:44:07
Postat av: Michis

hej mange , inte många som förstår dig hur du verkligen mår . tycker de inte verkar bra iaf , ja finns här för dig i alla lägen vi snackar inte direkt mycket lr så men du ska veta att ja finns här för dig och du ska inte känna att ja inte vill lyssna på dig för de gör ja så gärna , så om du vill prata om nått så är de bara att skriva till mig antingen på msn eller sms :) kramis från michis

2009-10-20 @ 21:01:21
Postat av: Isabell

Jag har precis läst din blogg, från början till slut. Jag måste bara börja med att säga att det är jävligt starkt av dig att du har stått ut med all den här skiten i så många år! Det är verkligen starkt! Men man känner sig inte stark, man känner sig svag för att man känner att man aldrig kan ta sig ur skiten, att man aldrig kan komma därifrån och få må bra.

Att du skriver detta är faktiskt väldigt bra, ett sätt att få ur sig allt man känner. Det löser ju inte precis något, men det kan ändå kännas lite bättre. Att man får ur sig allting.

Jag har själv mått dåligt, men jag kan inte säga att jag förstår precis exakt hur du känner dig, efter allt du gått igenom. Jag vet väl säkert inte ens hälften av allt du gått igenom, och jag har inte vart i närheten av att må så dåligt.

Men det krävs ju tyvärr inte särskilt mycket för att man inte ska orka med livet. Och folk som snackar skit bakom ryggen på en, ljuger, låtsas vara någon dom inte är, mobbar andra osv. finns det ju tyvärr väldigt gott om... Världen är stor, full av idioter som gillar att trycka ner andra, som trycker ner andra för att själva må bra, och så finns de dom få som är underbara personer, jättebra vänner och helt enkelt äkta personer. Och det är dom som vågar stå för den man är, dom som är äkta, som får ta skiten. Och det är ju helt sjukt...

Jag förstår att du inte litar på någon, det har jag också svårt för men det är inget som kan jämföras, du har verkligen inte haft det lätt, och jag tycker enormt synd om dig för ingen människa i hela världen förtjänar att bli behandlad så. Jag funderar ofta på vad det är för sjuk värld vi lever i egentligen. Vem har gett någon rätt att göra så här? Det är fel, SÅ JÄVLA FEL! Jag blir så arg när jag läser allt du skriver, arg på dom som kan med att ens göra så här mot en annan människa! Hur lågt får man sjunka?!

Och dom som själva mår dåligt, som trycker ner andra... Jag menar, hur fan kan det hjälpa dom att må bättre? Dom borde må så jävla dåligt av det! Folk kan fan ta livet av sig bara för att några personer bestämmer sig för att trycka ner en.

Nej jag kan inte förstå allt, men jag kan förstå lite i alla fall. Och jag vet hur svårt det är att tro på en främmande människas ord, och jag säger inte att du behöver lita på mig. Men vill du prata av dig någon gång, då är det bara att skriva. För även om du tror mig eller ej, så ska jag göra så gott jag kan för att försöka hjälpa dig om du vill det, kanske bara genom att lyssna och prata om saker, vad som helst, det är upp till dig.

Visst det är lätt att säga till någon att den ska kämpa, men att klara av det är absolut inte lätt, och jag kan knappt föreställa mig hur jobbigt du har det, mer än att det måste vara väääldigt jobbigt, och om jag tycker det jobbigt att kämpa, som inte ens mår hälften så dåligt som du gör, hur jobbigt är det då inte för dig? Det måste verkligen vara gryymt jobbigt. Men jag tycker som sagt att det är väldigt starkt av dig att du tagit dig så här långt med tanke på allt som hänt dig och hur du mår! Jag tror definitivt på att du är en fin person, en väldigt bra vän, sen får du säga vad du vill om den saken.

Och jag ska stötta dig så gott jag bara kan!

2009-10-21 @ 20:42:12
Postat av: Isabell

adda msn om du vill prata så är det bara att skriva där eller skicka mail, men som sagt du gör som du vill det är helt upp till dig. Men jag hjälper gärna till, om jag kan göra något för dig, det skulle betyda en hel del :) Även om du kanske inte tror det själv...

I alla fall =) Msn: [email protected]

2009-10-21 @ 20:50:47
Postat av: Jasmine

Jag vet inte om jag förstår precis vad du menar, men jag försöker förstå. Finns det något jag kan göra för dig?



Hoppas du mår bättre snart. :)

Kram

2009-10-22 @ 14:20:07
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Emil

Shuue man, Vi alla lever i en trasig värld så det är jag förstår Dig, Man Kämpar sig igenom en solig dag försöker le, men man är så smutsig o trasig vilsen till tusen,



En del ur en av mina Låt texter,



Tappat Gnistan till livet,

Gjorde det för Länge sen,//

då du o jag gjorde en härlig grej,

Brushan minns du när vi var unga// ¤vi va kungar¤,



Och nu Står man här vill inte vara kvar,

Sjunger för Stunden För i morgon kanske,//

Jag inte är Livet Bunden Gittar Nangijala..



så jag förstår dej breeh, Vi e ganska lika,



Och du som skrev hemligt din Smutsiga fitta kom hit till mej så Ska jag se till att de e du som blir Knivhuggen Aiijt man

2009-10-23 @ 03:32:10
Postat av: eemmaLindqvist

fina texter :)

2009-11-01 @ 14:15:51
URL: http://emmalindqviist.blogg.se/
Postat av: Felicia

bra skrivet! :)

2009-12-03 @ 18:56:46
URL: http://sardinan.blogg.se/
Postat av: [email protected] ( adda? <3

eyyy ''hemilg'' harru mens eller? hahahah snälla hällre vara ful än att vara osäker på sig själv din fucking hora/manshora! leker du kaxig bakom skärmen vah? akta din smutsiga käft fattaru? låt killen vara, svär han e tusen gånger finaren vad du någonsin kommer att bli och + gå köööööp dig ett liv ditt smutsiga kryp!



btw. din blogg knäcker!!;<3

2010-01-13 @ 21:28:34
Postat av: kikki

du skriver asbra!

2010-01-25 @ 09:19:12
URL: http://kiikz.blogg.se/
Postat av: Erika Pantzar

Vet hur det känns, finns inte ens ord för det.

2010-02-16 @ 16:16:46
URL: http://ffruit.blogg.se/
Postat av: Anonym

du som skrev hemligt, fan ta åt dig själv från det du skrev HHAHAAHAH DU KAN GÅ OCH DRÄNKA DIG SJÄLV FÖR HElveeete.

2010-07-10 @ 18:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0