Det började för längesen

Det hela började när jag var mindre, när jag inte ville spela hockey längre . Då började farsan lacka ur totalt, för allt han ville var att .. se sina söner lyckas inom hockeyn .. Men det visade sig inte gå hela vägen och det gjorde farsan fucked up . Han började att dricka, och småningom så började han att slå mig . & gör det någon gång ibland också . Han särbehandlar min syster . Så fort hon ska prata ut om sina problem, osv . Så lyssnar han . Han har aldrig någon gång lyssnat på mig, frågat hur jag mår osv . Allting handlar bara om henne, hon är farsans lilla "perfekta" ängel, typ .. Jag har aldrig blivit älksad inom våran så kallade familj . Sen skulle dom skilja sig - Morsan & farsan alltså . Och så splittrade våran lilla familj totalt . Min bror hälsar aldrig på . Min syster är för självupptagen för att bry sig om andra . Hon är typ en sån - överklassad fjortis . Som tror att allting kretsar runt henne . Skulle jag berätta för henne vad jag gått igenom och vad jag går igenom varje jävla dag , skulle hon .. få en hjärtattack för det finns inga som mår sämre än henne i hennes lilla värld .. Jag får cash av soc , men det utnyttjar farsan och ska ha 1.500 kr varje månad .. för att HAN ska kunna ha råd med mat men istället köper han öl , sen får jag skiten för det . Och sen när jag försöker förklara för alla hur jag mår , då förstår ingen . Alla tror bara .. Att det handlar om att alla trycker ner mig . Som när jag bara blivit playad dom 4-5 senaste åren .. Det är hemma också , Och allting runt omkring mig . Jag har inte haft någon sorts livsglädje .. På 12 år, om inte mer . Och jag har för mycket skit inom mig, för mkt ilska/smärta osv .. Och varje gång jag försöker lösa mina problem så kommer det någon och trycker ner mig . Och jag är en sån person som lyssnar på andra . Jag förstår folk , för jag har gått igenom allt . Allt som går att gå igenom , Jag har sett döden i vitögat , Jag har sett mina vänner som jag en gång hade gräva ner sig totalt för att dom tog droger , Jag har haft vänner som levt på gatan . Så kom inte och snacka om att jag inte vet nånting , och att allting det jag snackar om är bara lögner . Men iaf , Självklart ska jag lyssna på andra och ger svar till dom och får dom må lite bättre .. medans det bara åker in med nya problem i mig för varje gång . Glömmer aldrig den där dagen . Dagen då min morfar tog livet av sig , Min bästa vän någonsin . Den som någonsin har gett mig kärlek . iallafall i våran "familj" . Den enda som gav mig kärlek i min barndom/uppväxt , även fast jag bara haft skit . Det är som att man skriver en dagbok , ett brev till mig själv . & man kan inte sluta hur mkt man än skriver . Det slutar aldrig , känns som ett beroende . Och varje gång jag skriver något så kommenterar någon det jag skriver och säger att jag är patetisk , att jag bara tänker på mig själv , och att jag tror att jag är den enda som mår dåligt . Men i det fallet så är det lögner , det är bara skitsnack för att folk själva inte har någon form av dåligt liv . Och ja , jag kanske är patetisk , men låt mig vara det då , för jag .. allvarligt talat skiter i vad ni tycker och tänker om mig . Jag lever som jag vill , och skiter i totalt i alla .. Hur tror ni det känns att ens liv faller ner i ett nerskrivet textdokument ? Alltså allvarligt nu . Jag fattar inte varför jag skriver , antingen vill jag få ut det jag känner , eller för att folk kanske ska förstå mig , men det gör dom ju i vilket fall aldrig ändå . tills den dagen jag ligger begravd under marken . Det är då dom inser att jag hade det svårt , att jag var ensam .. Men liksom wake up ? Ni tror bara att det hjälper med några ord . & Du tror att du vet vart dina vänner , men sen .. ser du dina vänner gå , för mina vänner fattar ingenting . Man ber om hjälp men dom vänder andra kinden till ..

Kommentarer
Postat av: Jag... Igen

Du upphör inte att förvåna mej. Jag känner exakt samma som du. Jag känner mej mövergiven, ensam... Jag har 6 syskon. Och en pappa som är helt jävla störd. Pappa tar droger. Slåss. Andvänder mej och min bror som slavar. Och... Jag vill bara ge upp. För jag pallar inte mer. Orkar inte höra på min brors förtvivlade skrik. Orkar inte se blåmärkena i mitt ansikte och ljuga och säga att jag "ramlade med cykeln". Jag menar... Att jag förstår dej. Och jag tror att du förstår mej. Och jag skulle vilja prata mer. Kram.

2009-06-23 @ 10:54:28
Postat av: Anonym

Jag vet exkat hur du menar,

jag håller helt me..

2009-06-24 @ 17:28:59
Postat av: ..

Jag vet exkat hur du menar,

jag håller helt me..

2009-06-24 @ 17:30:32
Postat av: Maria

Hej, ärligt talat så tycker jag synd om dig... Hittade din blogg på bdb, Förstår inte hur föräldrar kan göra så mot sina barn! Alla ska kunna behandlas lika även om man är annorlunda, kille eller tjej spelar ingen roll! Din barndom låter inte speciellt trevlig, jag kan nästan tänka mig hur du har haft det...nästan som min bror, pappa slog honom en gång... det var inte meningen att jag skulle se men det gjorde jag, jag känner det fortfarande inom mig, känslan jag kände när jag såg honom..det gjorde så ont, det går inte beskriva...pappa har inga alkohol problem men han är ofta på dåligt humör...mamma säger att vi ska gå ifrån honom när han är tjurig för att det inte går att prata med honom, pappa särbehandlar mig...jag får nästan allt jag ber om..ber jag om pengar så får jag det medans min bror får tjäna egna! Der är så jävla fel! Jag känner mig så dum..men vad kan jag göra? En gång när pappa var tjurig så jag åt honom "va inte så jävla tjurig! När man är glad smittar det, och det gör det när man är tjurig också!" Pappa bara fnyste åt mig...när jag var 9 år kom jag fram till att jag vill bli polis, det är det jag lever för...alla tycker jag är urlöjlig utan mina barndoms vänner...och det vill jag fortfarande. Men sen en dag för nästan ett år sen började min 15:åriga bror att odla canabis i sin garderob...jag visste inte detta förrän i december 08...jag vaknade på morgonen och skulle till skolan...han hade alltid låst dörr, men när han gjorde sig iordning den morgonen glömde han det och jag smet in på hans rum...kände en okänd lukt och öppnade garderoben...växter! I en garderob :o Nu tänkte jag... min bror har blivit galen och odlar växter i sin garderob...jag frågade min bror vad det var, han sa "det är inget, bara lite växter" och jag svarade " det är knark eller hur!" Han sa "jag dödar dig om du berättar för mamma och pappa...jag skulle få 300 kr för att hålla tyst, men det var inte det som fick mig att hålla tyst utan hotet "jag dödar dig maria om du säger något" Jag gick inte till skolan den dagen...det kändes som att mitt liv förstördes ännu mer...jag ville ju bli polis! Ett halvår senare fick min bror en polisanmälan mot sig från en klasskompis, han hade skrivit ngt på internet som jag aldrig fick veta...mamma & pappa gick igenom hanns rum och hittade knarket, dom blev jättearga och jag kännde att det var mitt fel...jag kunde ha stoppat det! jag kunde ha berättat för mamma och pappa men det gjorde jag inte för jag var för feg! Nu är det ingen som vet hur jag känner...ingen som jag kan prata..mamma & pappa tvingade mig att hålla tyst om detta, det fick inte komma ut...jag fick inte ens prata med kuratorn i skolan! Ingen! Mitt liv kommer aldrig bli helt igen! Jag får igentligen inte berätta detta för dig heller men jag känner inte dig så det kan inte skada...Jag vill bara att jag någon gång kan få sjunga min text...texten som jag skrev om mitt liv...där allting står! Alla detaljer alla känslor. ALLT! Jag vill bli stor inom musiken...jag vill vara med i idol och se vad dom säger. Alla killar i min klass mobbar mig för min dröm, tjejerna tycker det är bra att jag vet vad jag vill göra, lärarna tycker det är bra att jag står på mig...men jag tar ändå mest åt mig av killarnas elaka ord. "Du kommer aldrig bli något Maria!" Du kan ju inte ens sjunga...det kanske är så..dom har aldrig hört mig sjunga, men dom har nog rätt, jag kommer aldrig lyckas. Jag försöker leva ett så normalt liv som möjligt..men det är svårt, bilden från när pappa slog min bror kommer hela tiden upp i huvudet.. Jag skulle gärna vilja prata mer med dig, kram.<3

2009-07-08 @ 21:04:58
URL: http://hippopotaamus.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Fortsätt att kämpa grabben har läst igenom din blogg nu du är jävligt stark som klarar dig igenom detta. Fortsätt kämpa och du borde skriva en bok om detta så att folk kan lära sig utav dig.

2009-07-20 @ 19:00:52
Postat av: Sofie

Har du svårt hemma ?

svar : yes..

ta tag på saken o fööörsök att prata med din pappa.

du förlorar ingenting på att försöka . förstår inte han det , så gör så att han förstår . och nu tänker du säkert att jag e dum i huvet o att du redan har prövat det eller ngt. Men min pappa drack väldigt han hade pengarna för sig själv , vi e 4 barn i ''familjen'' . ialf det ja vill säga är att jag pratade med min pappa o han fattade inte ett piss han kallade mig slampa utan ngn anledning .. men ah efter ja hade förklarat allt om o om o om igen så förstog han att detta e på allvar . Att han kan inte bara undevika oss o ta pengarna för sig själv o gå o köpa öl. Så idag är Jag stolt över han och ja har förlåttit han för hur han har behandlat mig/oss i familjen .. Han har ett jobb nu men får inte så mkt . Men det blir bättre med tiden ...

Prata med din pappa om han inte förstår o kallar dig för saker ta inte åt dig bli inte sur eller lessen fortsätt kämpa så han förstår dig !!

2009-07-20 @ 19:54:51
Postat av: jadu.

såg din blogg på bdb och började läsa lite. jag tycker synd om dig faktiskt. men fortsätt och kämpa. försök och prata med din pappa. det är hans fel om han inte lyssnar på dig. för han är din pappa och han ska faktiskt veta lite om dina känslor. min pappa slog mig med när jag var lite & jag kommer ihåg det än idag. jag har aldrig försökt att prata med han om det & det är det jag har gjort fel. men nu är det redan försent, så ta tag i det och prata med din pappa om det!. jag har typ aldrig i heller blivit älskad i min familj. Bara av min morfar, han var en av mina bästa vänner. Sen så dog han & jag var oälskad, min bästa vän hade dött. han som alltid lyssnade på mig & fanns för mig där.

Lycka till & kämpa på, du kommer klara det!

2009-07-20 @ 20:53:43
Postat av: Anonym

Kämpa på, fyfan, man blir tårögd. ''/

2009-08-11 @ 00:11:49
Postat av: vhenriksson@pea

hej sitter & gråter här för jag känner igen mig lite & det blir så stört för man vet att folk har det såhär man vet att man inte är ensam om det men man kan ite tro att andra personer har det så dåligt man vill inte tro det men det du skriver & andra som har kommenterat är verkligen en förklaring & ett stöd att det finns fler , det låter sjukt men det känns bättre på något sätt att man inte är ensam.

tack otroligt för att du är uppriktig det betyder mycket för fler än mig

2009-08-11 @ 12:40:46
Postat av: Alexandra

Oj du skriver mycket^^

2009-08-16 @ 21:06:28
URL: http://Http://AlexandraNeudatjina.blogg.se
Postat av: Donna

Shit..Jag sitter här och blir tårögd och förstår verkligen hur du känner dej..:/ Kämpa på, för sök att snacka med din pappa, det kommer ordna sig, jag lovar..

2009-08-26 @ 13:55:18
URL: http://have no one
Postat av: louise

härligt med en kille som skriver blogg!

Hur gammal är du? Jag menar, försök flytta hemmifrån. Berätta för socialen att din pappa köper dricka för DINA pengar.

Och du ska veta att du absolut inte är ensam om detta. Jag kände igen mig i så himlans mycket. Vet att det är svårt att berätta för någon då det bara låter som skitsaker fast det får en att gå sönder..

Gå till någon och prata, någon som känner samma. Ha det bra vännen :)

2009-08-26 @ 20:51:29
URL: http://heddalouise.blogg.se/
Postat av: Anna

Guu vilken bra blogg! (:

Förstår hur du känner, ja känner ungefär samma sak \:

2009-08-28 @ 15:09:49
Postat av: sandra

jag hoppas att det blir bättre för dig snart och att du kommer få en bra framtid

2009-09-02 @ 21:03:25
URL: http://lillsys.blogg.se/
Postat av: Amanda '

Växte också upp utan en normal pappa, utan att veta nåt om min släkt. Min pappa vill inte ha mig eller min syster, min morfar dog när min mamma va 10 år, min mormor har jag ingen kontakt med, min farmor stack när min pappa va 3 år så henne har jag aldrig träffat. Min farfar bor långt härifrån. Jag har inga kusiner att umgås med. Inga farbröder, fastrar eller morbröder eller mostrar att ringa till när jag behöver det. Min styvpappa hatar mig, han har gått så långt till att börja slå mig. Min mamma har en sjukdom, och vet inte hur lång tid hon har kvar att leva. Blev mobbad i skolan. Har nästan inga vänner, nästan alla har svikit mig. Alla playar & utnyttjar mig. Men ingen tror mig, eller lyssnar. dom tror jag har ett perfekt liv. Kanske är det för att jag aldrig uttrycker mina känslor "rätt". Skulle göra vad som helst för att få ett normalt liv..

2009-12-04 @ 17:50:52
URL: http://arohtos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0